Nyheder

17.06.2018

Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling

Der er ønske fra bestyrelsen om at lave om på ordlyden i §10

Se vedhæftede dagorden.

Dagsorden til ekstraordinær generalforsamling i ØBR.pdf

 

 

 

 

 

12.06.2018

Seneste nyt vedr. Herpes udbrud

Udbrudende af Herpes er nu under kontrol og klubben er derfor igen åben for heste udefra.
Dog er der fortsat krav om at man tager forholdsregler og dagligt måler temperatur på sin hest, se evt. vejledning på Dansk Ride Forbund’s hjemmeside.
Desuden håber vi at alle, som benytter vores faciliteter vil være omhyggelige med at oplyse omkring evt. smitterisiko .
Medlemmer som ikke udelukkende står i lukket hestehold, må meget gerne kontakte vores daglige leder i forhold til vurdering af smitteudsættelse.
Hvis der er spørgsmål eller andet er man ligeledes velkommen til at kontakte vores daglige leder Carina på SMS ‭41 11 23 47‬.

Bestyrelsen

 

09.05.2018

Vær opmærksom på at der er rettelser til “Mini ridelejr” og “Ridelejr for aktive ryttere”….

 

OBS OBS OBS !!!!!!! 02.05.2018

 ANGÅENDE HERPES UDBRUD!!!

Grundet sygdommens fortsatte spredning har vi i ØBR valgt at lukke vores faciliteter ned for alle udefrakommende.

Det betyder at ingen, som ikke er opstalder i klubben, må benytte ridehus eller vores udendørsbaner.

Medlemmer udefra, som modtager undervisning i klubben, bedes kontakte Carina Kjeldsen på SMS 41 11 23 47. mhp. nærmere aftale og vurdering af risiko.

Hvis der er spørgsmål eller andet er man ligeledes velkommen til at kontakte Carina på SMS på 41 11 23 47.

Bestyrelsen.

28.04.2018

Der kan nu betales med mobilepay for facilitetsbrug pr. gang. 79 471

18.04.2018

Angående Herpes udbrud!

Vi har i ØBR valgt at følge Højgaards anvisninger til en vis grad.

Vi anmoder om ansvarlighed fra de, der kommer udefra og bruger ridehallen. Dvs. hvis man har været udenbys og i kontakt med andre heste, dvs. stævner, shows og undervisning andre steder inden for de sidste 14 dage, frabeder vi os besøg.

Hvis der er spørgsmål, eller andet er man velkommen til at kontakte vores daglige leder, Carina Kjeldsen, på SMS 41 11 23 47.

Bestyrelsen.

13.04.2018

Undervisningsplan 2018

Der ligger nu opslag på ridelejre, under “Kalender”.

11.04.2018

Pga. problemer med computer har jeg ikke kunne opdatere i går.

Status er at Kjeldsen stadig er syg. Der er afløser på til springning i aften. I øvrigt henvises til at man melder sig til på vores facebookside også :-).

09.04.2018

Carina er sygemeldt i dag, den 9. April. Der arbejdes på at finde afløser.

05.4.2018

OBS. Der kommer ny bund i ridehuset i morgen  (06.04.2018), mellem kl. 9.30 og kl. 14.

21.03.18

HUSK der er ferie i ugen op til Påske (som skolerne).

-Der er stævne i rideklubben i kommende weekend, kom og vær med. -Der er vist også stadig ledige poster, hvis man har en times tid eller to, hvor man kan hjælpe :-)

OBS

Handicapundervisning aflyst mandag den 19/2, samt lørdag den 24/2

 

 

 

Starttider Fastelavnsstævne den 10/2-2018

Startslister

Generalforsamling den 24/2 kl. 14 i rytterstuen.

Generalforsamling ØBR 2018

Vedtægter med ændringsforslag ØBR 2018

 

OBS!!

UGE 7 er der vinterferie for holdundervisning.

 

Tilbageblik på første år i Østerby Sportsrideklub

Når vi kikker tilbage på året der er gået, bliver vi fulde af forventninger til det nye år -ikke bare et nyt år, men også en begyndelse på år 2 for vores rideklub. Det har været et år med tumult, fraflytning fra Vængely og opstart i en ny fælles rideklub i Millinge. Vi havde ikke klaret det, hvis ikke vi havde fået så meget hjælp fra jer, vores medlemmer. Tak for hjælpen og vi håber, vi må trække på jer igen i det nye år.

Der skal også lyde en stor tak til vores daglige leder Carina og til Trine for jeres utrættelige arbejde i klubben -I er uundværlige – tak for det !!!

Vi ser frem til et nyt år, hvor vi helt sikkert står med nye udfordringer, som vi sammen møder og løser. Husk I er altid velkommen til at kontakte os, hvis der er noget I undrer jer over.

En ting fra året, der er gået, som tynger os er, at der desværre har været en del smårapserier fra stalden – det er ikke de store dyre ting, som forsvinder, men små ting, med stor betydning som f.eks. godbidder og gulerødder. Vi ved det betyder meget for vores små ryttere, at kunne belønne deres pony/hest, efter endt undervisning og derfor er det uacceptabelt at dette forekommer. Det håber vi, vi kan slippe for i det nye år.

Til slut….

RIGTIG GODT NYTÅR OG PÅ GENSYN I 2018

Bestyrelsen

OBS. Der er generalforsamling lørdag den 24/2-18 kl. 14.

 

 

OBS!

Pga. sygdom blandt hestene (hoste og snot), ser vi os nødsaget til at aflyse undervisningen den 3.-5. Jan.

Vi starter derfor først op den 8. Jan. Det er derfor eget ansvar at komme udefra med sin egen hest.

Rigtig godt Nytår til alle!!!!

 

Jule-elev stævnet forløb rigtig fint, med masser af glade børn, unge og voksne. Der var leben fra tidlig morgen og helt frem til kl. 17 ca.

Hele dagen var der åbent i Cafeen. -Dejligt, når folk støtter op om klubben, og handler i biksen :-)

Stævnet sluttede med at der blev danset om det flotte pyntede juletræ, og tænk sig, så kom Julemanden og hans kone og gav slikposer :-).

Så er der starttider til Jule stævnet.

Elevstævne- starttider

Jule-klippe-klistre den 3. Dec.

Ungeudvalgets initiativ med at mødes og klippe klistre var en rigtig dejlig dag, med hygge, musik og snak. Der var stor iver, da det galdt at gå sammen om at lave den længste guirlande.. -Der kom sportsånden virkelig op i alle :-). Der var åbent i cafeen, hvor man bl.a kunne købe Gløgg og æbleskiver. Ungeudvalget har lovet, at det vil blive gentaget til næste år :-).

Juleoptoget blev nævnt og vist i “Vores Faaborg”, og har fået stor ros fra borgerne i Faldsled. -Tænker at vi gentager succesen til næste år.

JULEOPTOG D.26/11

I år rider vi vores hyggelige juleoptog i forbindelse med “Jul i Faldsled”.

Vi rider afsted fra ØBR d. 26/11 kl. 9.30!!! – gennem Steensgaards område til Faldsled, hvor optoget med Spejdernes Tambourkorps forrest, skal starte 10.45.

Så på med nissekostumet, pynt hesten op til jul og mød op i dit bedste julehumør. Optoget er både for privatryttere og elever. Halvparterne har fortrinsret til elevhestene. Ved spørgsmål omkring elevhestene, kontakt da Carina :-). Til hver elevhest, skal der være en voksen (gerne med nissehue), som går med.

Når vi alle igen er hjemme på ØBR, spiser vi lune æbleskiver og varm cacao i rytterstuen.

Tilmelding på PB til Mia Gerlev Hansen

Spørgsmål?? skriv til Mia eller Rikke Sørensen….

Mia: 61 69 29 92

Rikke: 52 30 79 71

 

Kom glad til julearrangement på ØBR      -Et hyggeligt arrangement fra ungeudvalget :-)

 

Næste aktivitet er vores JULE-ELEVSTÆVNE den. 9. dec.

RIDELEJRE I JULEFERIEN:

Vi afholder 2 ridelejre i juleferien: Se mere på nedenstående link.

ØBR miniridelejr

ØBR maxiridelejr

 

Efterårsferien

I Efterårsferien, var der pause for den normale undervisning. Men til gengæld var der to andre arrangementer, nemlig Ringridning om tirsdagen og Ponygames om torsdagen.

Begge dage gik over alt forventning og ridehallen emmede af liv og glade mennesker!

Caféen var åben, og “Mor Grethe” bagte pandekager, bryggede kaffe og sørgede i det hele taget for noget godt til ganen og en hyggelig stund.

 

Vores klubstævne forløb SUPER godt!.

Der var stor tilslutning, dejlig stemning, gode hjælpere og dejlige tilskuere.

Vi takker for den store opbakning, og glæder os til at se jer alle igen til Marts!

 

Indendørs klubstævne den 7. – 8. Oktober.

Næste event er vores 1. indendørs klubstævne. Der er STOR tilslutning til (læs fyldt op) -Det er bare SÅ dejligt, at rytterne har fået øjnene op for vores dejlige sted igen! -En stor del af det, skyldes at vores stævneudvalg havde arrangeret et rigtig godt stævne i sommers, med RIGTIG mange flotte sponsor præmier!

Der vil blive parkering for heste trailere på Ladefogedgården ved Jens- Erik. (Der vil være info skilte, smat hjælp at hente).

Elevstævnet forløb rigtig godt, med mange glade ryttere. Selv mange af de ryttere der lige var startet til ridning efter sommerferien deltog. De er mega seje de små størrelser altså!

Samtidig skal en stor tak lyde til alle de frivillige hjælpere!

Til alle de “unge piger” – I skal bare vide at I virkelig bliver set op til, og vi er enormt stolte af jeres kunnen og engagement! :-)

Der var i det hele taget en super god stemning, og vi fik solgt godt i Cafeen.

Der er stadig kæmpe stor tilgang af nye elever, hvilket jo er VIRKELIG optur! ;-)

 

Husk der er elevstævne på lørdag!!! Vi  glæder os ;-)

elevstævne-Starttider

 

Så er der kommet nye kræfter i Stævneudvalget.

-Vi vil gerne byde velkommen til Maria Weisbjerg, og glæder os til et godt samarbejde fremover. :-)

Stævneudvalget består nu af:

Christina Skregerskov Andersen

Simone Sørensen

Gitte Haslund

Maria Weisbjerg

 

 

Nyhedsbrev nr 1 Sept. 2017

-Desværre blev Mini-Ol aflyst pga. for få tilmeldinger… -Vi venter spændt på deres næste tiltag..

 

Sommerferien er slut!!

Så er vi så småt i gang igen, efter en dejlig lang sommerferie. Undervisningen kører som normalt, og der sker en masse aktiviteter i den kommende tid.

Jeg har fået lidt undervisning i hjemmesiden, så nu håber jeg at det lykkes at opgradere og informere jer alle noget mere. -Hvis der er noget I mangler information om, eller har bud på forbedring af hjemmeside/info andre steder, så sig ENDELIG til! -Vi kan hele tiden forbedre os ;-).

Husk, vi efterlyser nyt logo til vores nye navn : Østerby Sportsrideklub (ØBR). Deadline er den 1/9-17.

Bud modtages på info@Millingerideklub.dk eller tinaploug@hotmail.com

Tippe

 

OBS

Til bestyrelsesmødet i går, den 14. Aug. 2017, meddelte Formanden, Maria Andersen at hun har valgt at trække sig fra bestyrelsen.

Tina Ploug indtræder herved som Formand, og Jane Kristensen går ind som næstformand.

Mvh. Tippe.

 

OBS ! OBS! OBS!

EXTRA ORDINÆR GENERALFORSAMLING DEN 18/7-17;

Dagsorden EOG

 

Rengøring af stald i Juli:

Hej alle, så er der brug for hjælp igen.

Vi skal have fejet og vasket stalden ned, og ha malet den igen. Det drejer sig om følgende datoer:

Den 4.-og 5. juli, er der brug for hjælp til at feje stald ned, og klargøre til at der skal spules ned.

Den 6. Juli, vil Leif komme og spule stalden ned. Herefter skal den lige tørre.

Så den 8.-9. Juli, skal der males og gøres fint.

Meld gerne til ved: Ilse Ploug: 20 68 04 82

 

OBS!!

Ekstra ordinær generalforsamling. tirsdag den 18. Juli i rytterstuen. -Opslag med dagsorden følger senere.

 

Arbejdsdag og sommerfest.

Arbejdsdagen gik rigtig godt. Trods det vi ikke var så mange, fik vi nået det meste af det vi havde planlagt.

Der blev fjernet folde fra springbanen, fjernet lorter, og jævnet ud. (Søndag blev der ordnet med maskiner).

Lille fold foroven af ridebanen, blev delt op i 3 folde.

Der blev buskryddet/slået græs rundt på matriklen.

Halmkasser blev flyttet.

Desuden blev der gjort klar til sommerfesten om aftenen, hvor vi lige kunne være alle sammen. Vi var 50 tilmeldte.

Sommerfesten

Sommerfesten forløb super fint, med masser af hygge, og leg i ridehuset.

Desuden blev klubbens nye navn  afsløret: Østerby sportsrideklub. Bud på forkortelser modtages. F.eks. ØST, ØSPR, ØSR….

Jeg synes selv at det er et utrolig flot navn, men mange skal nok lige vænne sig til det :-)

Østerby, fordi området hedder Østerby. -Sportsrideklub, fordi vi bestræber os på at få mange forskellige aktiviteter i gang. Men vi skal lige falde til først, finde sammen og være enige om vores fælles værdier.

 

Mht. vores nye navn, skal vi have en extra ordinær generalforsamling. Det er et krav fra DRF (Dansk Rideforbund).

Datoen er den 18/7. -Opslag omkring dette, følger senere..

 

 

Nyt liv til udendørsbanen :-)

 

Flis, Juni 2017.

Flis, Juni 2017.

Flis, under udjævning.

Flis, under udjævning.

OBS! Referater ligger under fanen “Om Millinge Rideklub” ;-)

08.06.2017

NY WEBMASTER

Hej, jeg skal være jeres nye webmaster fremover. Jeg vil gøre mit bedste for at opdatere siden, så man her kan følge med i hvad der rører sig i klubben.

Jeg er så småt i gang, men hvis I har forslag, eller opdager noget der ikke længere er aktuelt, er man meget velkommen til at kontakte mig på  tlf. 22 44 16 26. (Gerne pr. sms, eller Messenger).

På forhånd tak.

Tippe. ( Tina Ploug).

 

Fra bestyrelsen:

Kære alle trofaste og nye medlemmer.

Vi takker for jeres støtte til vores klub og ønsker hermed at fortælle jer at I bestemt ikke er glemt.

Den første tid af vores sammenlægning er bestemt ikke forløbet, som vi havde håbet, og i stedet for. at vi har kunnet fokusere på det, vi gerne ville, nemlig rammerne omkring vores nye klub, har vi måtte bruge meget af vores tid på brandslukning i forhold til de mange udfordringer der har været.

Vi håber tiden arbejder med os og at der snarest bliver tid til de opgaver, vi brænder for og ikke kun nu og her løsninger.

Hvis der er spørgsmål eller noget du savner som medlem i vores klub, er du mere end velkommen til at kontakte en af os fra bestyrelsen, eller skrive mail til ; info@millingerideklub.dk.

Indtil da, vil vi blot takke for jeres tålmodighed og opfordrer alle til at deltage i vores arrangementer.

F.eks. vores SOMMERFEST DEN 24/6 :-)

De bedste hilsener fra Bestyrelsen.

 

LILLEBROR LOTTERI;

Lillebror lotteriet er forløbet rigtig godt.

Elisabeth Dixon, er ved at indsamle penge, og kommer med en melding inden så længe.

 

Heartland er nu afviklet, og der kommer en opdatering på denne, så snart vi ved yderligere.

 

Hej alle sammen.

Vi er blevet tilbudt 20 vagter af 8 timer på Heartland festival på Egeskov. Pengene vi tjener går til klubben.
Arbejdet består i at holde vagt ved hegn og indgange samt tjekke om folk har armbånd.
Festivalen løber af stablen 2-3 og 4 juni. Skriv PB til mig hvis i er interesseret eller har flere spørgsmål. Skriv gerne hvilke dage i kan
Fredag dag = 1
Fredag nat = 2
Lørdag dag = 3
Lørdag nat = 4
Søndag dag = 5
Søndag nat = 6
Man får armbånd til hele festivalen hvis man tager en vagt. På pladsen findes et medarbejder telt, hvor der kan købes mad og drikke til billigere penge.

Så BYD ind og støt vores rideklub
Mvh Heidi Nybo Ebbesen

*********************************************

Hejsa. Har du ikke lyst til at gøre en forskel ?? Jeg har meget brug for nogle friske piger, damer og mænd til at sælge lodsedler for vores nye rideklub.

Kontakt mig for yderligere info. Tak vh Elizabeth 2681 1081

*********************************************

Nyheder fra blog kategorien nyheder

Nyheds brev 2016-oktober

Nyhed brev  2016 – juni

Referat den 24/5 2017.

Referat den 24/5- 2017

Læs mere

Del billeder Østerby Sportsrideklub

Del billeder Østerby Sportsrideklub

Hvis du har nogle billeder, som du vil dele med resten af rideklubben, er du meget velkommen til at sende dem til; gittehaslund@gmail.com    

Læs mere

TA´EN TUR FORBI GALLERIET ;-) :-)

TA´EN TUR FORBI GALLERIET ;-) :-)

Har du stemningsbilleder fra stævner, hygge i stald, på bane eller noget andet klubrelateret, du har lyst til at dele med os, så send dem...

Læs mere