Nyheder

Så er der starttider til Jule stævnet.

Elevstævne- starttider

 

JULEOPTOG D.26/11

I år rider vi vores hyggelige juleoptog i forbindelse med “Jul i Faldsled”.

Vi rider afsted fra ØBR d. 26/11 kl. 9.30!!! – gennem Steensgaards område til Faldsled, hvor optoget med Spejdernes Tambourkorps forrest, skal starte 10.45.

Så på med nissekostumet, pynt hesten op til jul og mød op i dit bedste julehumør. Optoget er både for privatryttere og elever. Halvparterne har fortrinsret til elevhestene. Ved spørgsmål omkring elevhestene, kontakt da Carina :-). Til hver elevhest, skal der være en voksen (gerne med nissehue), som går med.

Når vi alle igen er hjemme på ØBR, spiser vi lune æbleskiver og varm cacao i rytterstuen.

Tilmelding på PB til Mia Gerlev Hansen

Spørgsmål?? skriv til Mia eller Rikke Sørensen….

Mia: 61 69 29 92

Rikke: 52 30 79 71

 

Kom glad til julearrangement på ØBR      -Et hyggeligt arrangement fra ungeudvalget :-)

 

Næste aktivitet er vores JULE-ELEVSTÆVNE den. 9. dec.

RIDELEJRE I JULEFERIEN:

Vi afholder 2 ridelejre i juleferien: Se mere på nedenstående link.

ØBR miniridelejr

ØBR maxiridelejr

 

Efterårsferien

I Efterårsferien, var der pause for den normale undervisning. Men til gengæld var der to andre arrangementer, nemlig Ringridning om tirsdagen og Ponygames om torsdagen.

Begge dage gik over alt forventning og ridehallen emmede af liv og glade mennesker!

Caféen var åben, og “Mor Grethe” bagte pandekager, bryggede kaffe og sørgede i det hele taget for noget godt til ganen og en hyggelig stund.

 

Vores klubstævne forløb SUPER godt!.

Der var stor tilslutning, dejlig stemning, gode hjælpere og dejlige tilskuere.

Vi takker for den store opbakning, og glæder os til at se jer alle igen til Marts!

 

Indendørs klubstævne den 7. – 8. Oktober.

Næste event er vores 1. indendørs klubstævne. Der er STOR tilslutning til (læs fyldt op) -Det er bare SÅ dejligt, at rytterne har fået øjnene op for vores dejlige sted igen! -En stor del af det, skyldes at vores stævneudvalg havde arrangeret et rigtig godt stævne i sommers, med RIGTIG mange flotte sponsor præmier!

Der vil blive parkering for heste trailere på Ladefogedgården ved Jens- Erik. (Der vil være info skilte, smat hjælp at hente).

Elevstævnet forløb rigtig godt, med mange glade ryttere. Selv mange af de ryttere der lige var startet til ridning efter sommerferien deltog. De er mega seje de små størrelser altså!

Samtidig skal en stor tak lyde til alle de frivillige hjælpere!

Til alle de “unge piger” – I skal bare vide at I virkelig bliver set op til, og vi er enormt stolte af jeres kunnen og engagement! :-)

Der var i det hele taget en super god stemning, og vi fik solgt godt i Cafeen.

Der er stadig kæmpe stor tilgang af nye elever, hvilket jo er VIRKELIG optur! ;-)

 

Husk der er elevstævne på lørdag!!! Vi  glæder os ;-)

elevstævne-Starttider

 

Så er der kommet nye kræfter i Stævneudvalget.

-Vi vil gerne byde velkommen til Maria Weisbjerg, og glæder os til et godt samarbejde fremover. :-)

Stævneudvalget består nu af:

Christina Skregerskov Andersen

Simone Sørensen

Gitte Haslund

Maria Weisbjerg

 

 

Nyhedsbrev nr 1 Sept. 2017

-Desværre blev Mini-Ol aflyst pga. for få tilmeldinger… -Vi venter spændt på deres næste tiltag..

 

Sommerferien er slut!!

Så er vi så småt i gang igen, efter en dejlig lang sommerferie. Undervisningen kører som normalt, og der sker en masse aktiviteter i den kommende tid.

Jeg har fået lidt undervisning i hjemmesiden, så nu håber jeg at det lykkes at opgradere og informere jer alle noget mere. -Hvis der er noget I mangler information om, eller har bud på forbedring af hjemmeside/info andre steder, så sig ENDELIG til! -Vi kan hele tiden forbedre os ;-).

Husk, vi efterlyser nyt logo til vores nye navn : Østerby Sportsrideklub (ØBR). Deadline er den 1/9-17.

Bud modtages på info@Millingerideklub.dk eller tinaploug@hotmail.com

Tippe

 

OBS

Til bestyrelsesmødet i går, den 14. Aug. 2017, meddelte Formanden, Maria Andersen at hun har valgt at trække sig fra bestyrelsen.

Tina Ploug indtræder herved som Formand, og Jane Kristensen går ind som næstformand.

Mvh. Tippe.

 

OBS ! OBS! OBS!

EXTRA ORDINÆR GENERALFORSAMLING DEN 18/7-17;

Dagsorden EOG

 

Rengøring af stald i Juli:

Hej alle, så er der brug for hjælp igen.

Vi skal have fejet og vasket stalden ned, og ha malet den igen. Det drejer sig om følgende datoer:

Den 4.-og 5. juli, er der brug for hjælp til at feje stald ned, og klargøre til at der skal spules ned.

Den 6. Juli, vil Leif komme og spule stalden ned. Herefter skal den lige tørre.

Så den 8.-9. Juli, skal der males og gøres fint.

Meld gerne til ved: Ilse Ploug: 20 68 04 82

 

OBS!!

Ekstra ordinær generalforsamling. tirsdag den 18. Juli i rytterstuen. -Opslag med dagsorden følger senere.

 

Arbejdsdag og sommerfest.

Arbejdsdagen gik rigtig godt. Trods det vi ikke var så mange, fik vi nået det meste af det vi havde planlagt.

Der blev fjernet folde fra springbanen, fjernet lorter, og jævnet ud. (Søndag blev der ordnet med maskiner).

Lille fold foroven af ridebanen, blev delt op i 3 folde.

Der blev buskryddet/slået græs rundt på matriklen.

Halmkasser blev flyttet.

Desuden blev der gjort klar til sommerfesten om aftenen, hvor vi lige kunne være alle sammen. Vi var 50 tilmeldte.

Sommerfesten

Sommerfesten forløb super fint, med masser af hygge, og leg i ridehuset.

Desuden blev klubbens nye navn  afsløret: Østerby sportsrideklub. Bud på forkortelser modtages. F.eks. ØST, ØSPR, ØSR….

Jeg synes selv at det er et utrolig flot navn, men mange skal nok lige vænne sig til det :-)

Østerby, fordi området hedder Østerby. -Sportsrideklub, fordi vi bestræber os på at få mange forskellige aktiviteter i gang. Men vi skal lige falde til først, finde sammen og være enige om vores fælles værdier.

 

Mht. vores nye navn, skal vi have en extra ordinær generalforsamling. Det er et krav fra DRF (Dansk Rideforbund).

Datoen er den 18/7. -Opslag omkring dette, følger senere..

 

 

Nyt liv til udendørsbanen :-)

 

Flis, Juni 2017.

Flis, Juni 2017.

Flis, under udjævning.

Flis, under udjævning.

OBS! Referater ligger under fanen “Om Millinge Rideklub” ;-)

08.06.2017

NY WEBMASTER

Hej, jeg skal være jeres nye webmaster fremover. Jeg vil gøre mit bedste for at opdatere siden, så man her kan følge med i hvad der rører sig i klubben.

Jeg er så småt i gang, men hvis I har forslag, eller opdager noget der ikke længere er aktuelt, er man meget velkommen til at kontakte mig på  tlf. 22 44 16 26. (Gerne pr. sms, eller Messenger).

På forhånd tak.

Tippe. ( Tina Ploug).

 

Fra bestyrelsen:

Kære alle trofaste og nye medlemmer.

Vi takker for jeres støtte til vores klub og ønsker hermed at fortælle jer at I bestemt ikke er glemt.

Den første tid af vores sammenlægning er bestemt ikke forløbet, som vi havde håbet, og i stedet for. at vi har kunnet fokusere på det, vi gerne ville, nemlig rammerne omkring vores nye klub, har vi måtte bruge meget af vores tid på brandslukning i forhold til de mange udfordringer der har været.

Vi håber tiden arbejder med os og at der snarest bliver tid til de opgaver, vi brænder for og ikke kun nu og her løsninger.

Hvis der er spørgsmål eller noget du savner som medlem i vores klub, er du mere end velkommen til at kontakte en af os fra bestyrelsen, eller skrive mail til ; info@millingerideklub.dk.

Indtil da, vil vi blot takke for jeres tålmodighed og opfordrer alle til at deltage i vores arrangementer.

F.eks. vores SOMMERFEST DEN 24/6 :-)

De bedste hilsener fra Bestyrelsen.

 

LILLEBROR LOTTERI;

Lillebror lotteriet er forløbet rigtig godt.

Elisabeth Dixon, er ved at indsamle penge, og kommer med en melding inden så længe.

 

Heartland er nu afviklet, og der kommer en opdatering på denne, så snart vi ved yderligere.

 

Hej alle sammen.

Vi er blevet tilbudt 20 vagter af 8 timer på Heartland festival på Egeskov. Pengene vi tjener går til klubben.
Arbejdet består i at holde vagt ved hegn og indgange samt tjekke om folk har armbånd.
Festivalen løber af stablen 2-3 og 4 juni. Skriv PB til mig hvis i er interesseret eller har flere spørgsmål. Skriv gerne hvilke dage i kan
Fredag dag = 1
Fredag nat = 2
Lørdag dag = 3
Lørdag nat = 4
Søndag dag = 5
Søndag nat = 6
Man får armbånd til hele festivalen hvis man tager en vagt. På pladsen findes et medarbejder telt, hvor der kan købes mad og drikke til billigere penge.

Så BYD ind og støt vores rideklub
Mvh Heidi Nybo Ebbesen

*********************************************

Hejsa. Har du ikke lyst til at gøre en forskel ?? Jeg har meget brug for nogle friske piger, damer og mænd til at sælge lodsedler for vores nye rideklub.

Kontakt mig for yderligere info. Tak vh Elizabeth 2681 1081

*********************************************

Nyheder fra blog kategorien nyheder

Nyheds brev 2016-oktober

Nyhed brev  2016 – juni

Referat den 24/5 2017.

Referat den 24/5- 2017

Læs mere

Del billeder med Millinge Rideklub

Del billeder med Millinge Rideklub

Hvis du har nogle billeder, som du vil dele med resten af rideklubben, er du meget velkommen til at sende dem til; tinaploug@hotmail.com    

Læs mere

TA´EN TUR FORBI GALLERIET ;-) :-)

TA´EN TUR FORBI GALLERIET ;-) :-)

Har du stemningsbilleder fra stævner, hygge i stald, på bane eller noget andet klubrelateret, du har lyst til at dele med os, så send dem...

Læs mere